Обрати сторінку

Агенція регіонального розвитку Одеської області провела перший відкритий діалог на тему «Розвиток людського потенціалу і нова інфраструктура. Як створити умови для ефективного використання можливостей Одеського Регіону».

Захід зібрав представників Уряду, державних установ, бізнесу, громадських діячів, голів територіальних громад і представників інноваційних проєктів Одеси та Києва у великій конференц-залі колишньої будівлі Нацбанку.

Під час діалогу відбулась презентація роботи Агенції регіонального розвитку (АРР). Сьогодні — це новий формат роботи з регіоном. Ми плануємо побудувати нашу діяльність так, аби зробити Одеській регіон інноваційним, сталим, комфортним, туристично привабливим і креативним.

«У нас є успішні кейси, які вдалось реалізувати протягом року. Так один з них — промоційна кампанія проєкту «Дорога вина та смаку». Ми дуже багато їздили регіоном, привернули увагу до цього напряму. Також Агенція виступає одним з ініціаторів проведення і подачі заявки на Expo 2030 Odesa. Наша команда провела декілька стратегічних сесій, ми думали про глобальний локомотив та ідею, що може дати поштовх розвитку регіону. Проведення Всесвітньої виставки може стати для Одеської області ключовим. У роботі з громадами – ми запустили інтерактивну інвестиційну карту, яка вже наповнена більше ніж на 50 відсотків», – розказав голова Наглядової ради АРР Роман Григоришин.

Учасники також взяли участь у двох панельних дискусіях на теми: «Від фаблабу до індустріальних парків — нова інфраструктура для промислового розвитку» та «Розвиток людського потенціалу в регіоні». 

Активність та особлива увага до індустріальних парків з’явилася тільки у цьому році. Іван Лукеря, заступник Міністра розвитку громад і територій України переконаний, що незабаром саме цей напрям стане дієвим інструментом для залучення іноземних інвестицій.  

 «Вдалося погодити закон, який дещо спростив і вдосконалив створення умов для таких проєктів. Зокрема, в частині з компенсації кредитів і наданні базової підтримки. Наразі очікується прийняття наступних законопроєктів, які передбачають низку фіскальних стимулів для інвесторів. А саме — звільнення від сплати ПДВ та ввізного мита на ввезення нового устаткування та сплати земельного податку тощо», — зазначив Іван Лукеря.

Олексій Шлапаков, начальник відділу закупівель групи компаній TIS зауважив, що зараз треба починати конкурувати за власний внутрішній ринок. Ще півтора-два роки тому вартість доставки контейнера з Китаю коштувала близько трьох тисяч доларів. Сьогодні ця вартість близько 15 тисяч, а час у виробництві, за деякими позиціями, сягає десятків тижнів. 

«Багато виробників розглядають переміщення з південно-східної Азії на інші майданчики. Зокрема на цьому виросло багато виробництв у Мексиці, у Польщі. І це певний шанс для України. Довго ці ворота, цей ліфт відкритими не будуть. І саме розвиток індустріальних парків може надати можливість виробляти тут, в Україні. Користуючись нашим близьким географічним становищем до Східної Європи, ми можемо стати країною для виробництва і транзиту до Євросоюзу», – зауважив Олексій Шлапаков.  

Керівник Innovation Kitchen Михайло Баган додав, що однією з головних умов для створення і розвитку індустріальних парків мають стати інновації. Вони допомагають підприємствам не просто рости на міжнародному ринку, а виходити за рамки конкуренції. 

«Адитивні технології – це те, що є основою наступної промислової революції. Фактично йдеться про 3D-друк, коли ми можемо споживчі товари не доставляти від виробника, а друкувати на місці», – підкреслив Михайло Баган. 

Люди — як ключовий ресурс для розвитку будь-чого — провідний посил панельної дискусії на тему «Розвиток людського потенціалу в регіоні». Спікери обговорювали проблеми трудової міграції, зокрема серед молоді, можливі шляхи залучення та збереження інтелектуальної еліти в регіоні, питання культурного туризму і глобальної репутації Одеси. 

Вадим Дашут, керівник D-group, один з ініціаторів проведення Всесвітньої виставки Expo 2030 в Одесі вважає, що цей проєкт — образ і парасолька, яка може змусити бізнес, державу та суспільство рухатися набагато швидше.

«Боротьба за можливість проведення Expo в Одесі, яка триватиме наступні два роки, — це величезний механізм, який може нарешті запустити зміни в місті та країні. Для Одеського регіону — це залучення інвестицій, фінансування інфраструктурних та соціальних проєктів та створення майданчика для всього креативного кластера», – розказав Вадим Дашут. 

Професорка антропології та політичної філософії у King’s College London Анастасія Пілявська вважає, що на базі репутації Одеси можна і потрібно вибудовувати культурний туризм.

«Сьогодні ми говоримо про те, як розвивати відвідування Одеси культурними, освіченими людьми з Європи та США, як на основі цього згодом побудувати культурний, гуманітарний ренесанс. King’s College London планує організувати літню школу у 2022 році в Одесі. Сюди приїдуть 50 студентів аспірантів на навчання та знайомство з містом і його культурою», – розповіла Анастасія Пілявська.

Під час заходу Агенція регіонального розвитку Одеської області підписала меморандуми про співробітництво з Одекською регіональною торгово-промисловою палатою та Дія.Бізнес Одеса.